CLICK TO KNOW ME

contest (6024) Danbo's journey (513) Event (8991) Fakta menarik (928) festival (788) Gadget (562) industrial training (343) kehidupan (432) makan2... (453) MaLaYsIa best PlacE (653) nice place at Korea (315) pendapat (2343) personal (4553) photography (3224) project sabtu (342) Sesi Terjah Blogger (993) SukA-SukI (5634) travel (434) wordless wednesday (1111)

Theme © ???



Sesi Terjah Blogger Shy: (Blogger Panas itu Merah - Red-)
Sunday, November 27, 2011 | 9 comments
Assalamualaikum serta selamat sejahtera buat semua reader..............fuh, akhirnya sesi terjah shy yang telah bertangguh selama beberapa abad telah pun muncul kembali.......

Actually,post kali ni sebenarnya dah dirancang beberapa bulan yang lalu tapi kali ni baru dapat dijayakan...buat Red yang telah menunggu lama shy betul-betul mintak maaf...shy jugak ade buat gambar khusus buat red....


Lidah biawak adalah simpulan bahasa yang bermaksud percakapan yang tidak boleh dipercayai atau berubah-ubah

So Red..shy bukan ini macam punya orang tau..janji untuk interview adalah janji walaupon lambat post..hehehe

Ermm..blogger semua,korang penah ke tengar tentang blog "Gitarputeh"?..wah,ramainya mengaku penah baca blog ni..ape pandangan korang.??.....

Blogger n Vlogger: "shy, tak penah pon tengok blog ni..blog ape ni..??..best sangat ke?"

Untuk judge best tak best korang tak bole tanya shy..ape kate korang sendiri yang terjah blog beliau ni..Walaupon banyak entry dia panjang n panas2 belaka tapi shy bole rasa dia berani luahkan ape yang dia rasa n banyak contoh-contoh yang logikal...ape lagi guys, go terjah blog dia ni...hahahaha..

korang bole la terjah blog Red dengan click kat header blog dia ni...

Shy berkesempatan mengInterview owner "Gitarputeh" yang lebih dikenali dengan panggilan "RED" untuk sesi terjah blog kali ni ....alang-alang ade peluang ape lagi memang shy sembur dengan soalan-soalan yang boleh dikatakan panas and HOT ......padan muka Red....kui3....sebelum shy mula kan sesi ni..jom dengar ape kata RED...

Ok Shai aku bagi jawapan baek punya. Bukan main lagi soalan soalan kau kan. Hampeh betul. Nasib baik lah hati aku ni keras macam batu kelikir. Eh bukan aku yang cakap taw, tapi orang lain yang cakap. And aku pun bar perasan sebenarnya. HAHA. Tapi kalau ko nak aku bagi jawapan macam aku taip entri, alamat melarat lah pendahuluan nya. Tak ke gitu, So, aku pendekkan jelah ye. Aku tahu kenapa kau suruh aku jawab email kau macam buat entry, sebab kau nak cwopy paste je kan? Aku tahu, apa yang aku tulis kat bawah ni pun terpublish okeh. ;D
**********************************************************************************
Apa sebenarnya ideologi penubuhan blog ni..? Nak sound orang ke ape?
Wah wah. Bukan main lagi soalan kau kan? Okay takpe. Memandangkan itu adalah pertanyaan, biar aku jawab. Baca dengan teliti tau. Okay here's the deal. Pada mulanya, blog Gitarputeh ni dilahirkan adalah macam typikal blog. Untuk saja saja. Untill ada satu blog ni aku baca. Terus terpikat cara penulisannya. Siapa dia, aku tak perlu mention. Dia da famous kut. Just panggil dia Kay. Mesti semua kenal. Then aku mula serius on blogging.
Yup. Kalau baca entry aku mula mula, sumpah bosan. Tahu lah kan, pengalaman mengajar. Bila makin banyak entry, makin pandai kita serasikan dengan environment yang orang awam suka baca or aku lebih suka panggil 'readers'. Plus, masa pertengahan perjalanan blogging jugak lah, ada certain orang sukakan pendapat aku tentang nasihat. And you know. Orang kadang kadang susah terima pendapat orang lain. And aku tak tahu macamana aku boleh terpandai psiko orang setuju dengan pendapat aku. Ko boleh rujuk kat entry http://gitarputeh.blogspot.com/2011/07/kl-email-dan-janji-lelaki.html.
And sejak tu, diorang cakap aku patut buat blog. Padahal dah ada blog. Tapi aku rahsiakan. Hoho. Then, barulah aku tergerakkan hati buat entry entry berunsur nasihat dan teguran. So. The main ideology of Gitarputeh is Nasihat and teguran. Bukan untuk sound orang ye... And maybe aku suka sangat buat entry 'troll', sebab tu kau ingat aku suka sound orang. I wonder. HAHA.

Perwatakkan red dalam blog dengan kat realiti sama ke?
Secara jujurnya, Red Gitarputeh dan Arif adalah dua orang yang berbeza. Aku mungkin banyak membebel dalam penulisan. But, in reality I'm totally silent. Serius pendiam. Bak kata perempuan, lelaki pendiam tu sexy. Aww. XD...........

Walaupun post dalam blog Gitarputeh panjang gila, Shy tak boring baca. Ehem. Tak ada niat nak pendekkan post ke?
Haha. Memang aku perasan entry aku semua panjang panjang belaka. Aku ngaku, aku pun tak bosan bila baca balik entry entry aku. And certain time, aku tergelak apa yang aku tulis sendiri. Nak nak kat entry http://gitarputeh.blogspot.com/2011/08/cara-menulis-surat-untuk-bakal-isteri.html dengan http://gitarputeh.blogspot.com/2011/07/troll-best-tak-tayang-gambar-bagi.html. Serius beb. And kalau kau perasan, Entry aku semakin pendek. And aku rasa latest ni adalah killer entry aku yang terpendek. Ohye. Setiap yang aku post hari rabu bukan lah killer entry. Tapi wordless wednesday.
Still, aku tak pandai diam dalam entry wordless wednesday. HAHA. And insyaallah, aku akan cuba buat entry 10 perenggan tanpa buat readers bosan baca. Hey 10 perenggan tu pendek, tahu? And kau ingat senang ke nak hiburkan orang dalam 10 perenggan? Susah beb. Susah dia macam nak baca buku teks sejarah untuk SPM tanpa rasa bosan and sentiasa tergelak. Amacam? Susah tak? Susah kan?

Shy memang tabik lah kat red sebab berani bersuara lantang. Okay lah, kat blog boleh la red bersuara lantang. kalau reader nak jumpa face to face, ada berani tak?
Haha. Kau kena tahu shy, aku sebenarnya bukan sengaja bersuara lantang. Aku cuma tegur mana yang aku rasa relevent je. Contohnya pasal isu perempuan back up kawan dia bertudung bonggol. Aku mana ada komen guna annonymous. Tak standard lah. So, kalau ada readers nak jumpa depan depan, aku okay je.
Aku open minded. Kalau rasa alasan dia relevent, apa salahnya aku betulkan apa yang aku salah. Saling menegur dan menasihat bukan lah medan pertempuran. Tapi aku akan fikir dua tiga kali gak nak keluar rumah sebelum jumpa siapa yang nak jumpa aku. Bukan apa. Sebab aku ni pemalu. HAHA. Aku ada mention kat atas kan? ;D

Shy perasan setiap kali post baru mesti ada mention pasal 'readers'. Blog red ni ramai peminat ke sampai lambat update pun kena minta maaf?
Haha. Apa punya soalan lah kau ni kan. Sengal. Actually, Wallahualam. Aku tak tahu sama ada ramai ke yang baca blog aku. Tapi setahu aku, 's' kat hujung 'readers' menunjukkan perkataan tu adalah plural. And you know. Plural tu merujuk pada perkataan yang lebih dari satu. So, tak lsalah kalau aku nak mention 'readers' , kan? HAHA.
And pasal mintak maaf tu, seriusly aku kena marah beb sebab tak update. Diorang sibuk dok post kat shoutbox. Tak pun email. Tak pun kat formspring. And paling banyak aku dapat direct sound, kat dalam www.bcroom.net. Bengang lah jugak bila diorang ya ng mintak aku tulis entry baru (dasar pemalas, kan? HAHA). Ohye. Kat sini aku nak selitkan sekali, kalau ada readers nak tanya apa apa kat aku, pesan kat diorang, diorang boleh email aku kat gitarputeh@gmail.com. Ataupun cari aku kat formspring.me, redtensai. Kalau diorang cari aku kat twitter, sumpah aku tak reply. Bukan apa, aku tak reti nak main jadah twitter tu.

Red rasa boleh ke dapat isteri macam yang di idamkan (macam yang red mentionkan kat dalam blog)? Memang dah plan nak pasang lebih dari satu ke?
Jawapan yang tu, Wallahualam. Tak dapat aku jawab. Sebab aku pun tak tahu, sape yang dijodohkan dengan aku kat dalam luh mahfuz. And FYI kan, orang yang banyak kali mention nak kawen banyak lah yang akan setia pada yang satu tahu? Bukan aku cakap, tapi satu kajian. Awww. XD
**********************************************************************************
-Done...serba -serbi tentang owner blog ni pon korang dah tahu..bagi sesape yang belum pernah melawat blog Red ni better korang terjah n sebarang komen bole la tanya kat formspring dia ni...erm,,,shy masih menghidu subjek terjah seterusnyaa..sapa nak angkat tangan!!!..:P -

Labels:


NEWER
PAST



home profile shaifulshafian